تاثیر بازاریابی محتوا بر افزایش درآمد بسیار بالا است.

تقریبا هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که اگر محصولی فاقد ارزش پیشنهادی باشد نمی‌تواند به بازار عرضه شود. حتی اگر بتوان آن را عرضه کرد، تلاش بازاریابی تنها در مجموعه اولیه مشتریان کار خواهد کرد و اعتبار برند کاهش خواهد یافت. در مقابل، محصولی که دارای ارزش پیشنهادی مورد نظر است؛ اما به درستی بازاریابی نشده، مطمئنا شکست خواهد خورد. این توضیحات نشان می‌دهد که  ارتقای برند به بازاریابی موثر نیاز دارد. یکی از راه‌های بازاریابی، بازاریابی محتوا است.

(درباره‌ی بازاریابی محتوا، در پست دیگری نیز توضیح داده شده است).

در بازاریابی محتوا صاحبان کسب‌وکار باید در عین تولید محتوا، درک کنند که آن محتوا مرتبط با چه مشتریانی است و چه رویکردی برای صحبت با آن مشتریان، موثرتر خواهد بود.

(بیشتر مطالعه کنید: ایجاد احساس در مشتری از طریق تبلیغات)

تاثیر بازاریابی محتوا بر افزایش درآمد

تولید محتوا یک سرمایه‌گذاری در زمان و پول است. یک کسب‌وکار ممکن است صدها ساعت و ده‌ها هزار دلار برای تولید محتوای با کیفیت خرج کند ولی باید آگاهی کافی در این زمینه را داشته باشد. قبل از صَرف زمان برای طراحی یک استراتژی محتوا، اکثر شرکت‌ها می‌خواهند دو چیز را بدانند: آیا بازاریابی محتوا در افزایش درآمد موثر است و آیا برای کسب‌وکار من جواب می‌دهد؟ به طور خلاصه، پاسخ «بله» است. میانگین «نرخ تبدیل» سایت‌هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند 2.9 درصد است. در حالی که میانگین سایت‌های بدون استراتژی محتوا کمتر از 0.5 درصد است.

به آمار زیر توجه کنید:
  •  هزینه‌های بازاریابی محتوایی 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتی است.
  • بازاریابی محتوا حدود 3 برابر بیشتر از بازاریابی سنتی به نتیجه می‌رسد.
  •  70‌درصد از مردم ترجیح می‌دهند در مورد یک برند از طریق مقالات بدانند تا آگهی‌های تبلیغاتی.
  •  72‌درصد از مشتریان بر‌این باورند که توسط محتوای سفارشی با برندها ارتباط برقرار می‌کنند.

علاوه بر افزایش نرخ تبدیل وبسایت، بازاریابی محتوا تعداد لینک‌های ورودی به وب سایت شما را افزایش می‌دهد. همه‌ی این عوامل تاثیر مستقیم بر افزایش درآمد یک کسب‌وکار دارد.

تاثیر بازاریابی محتوا بر افزایش درآمد

دقت کنید:

با این حال، چند هشدار را در نظر بگیرید. اگر بهترین بازاریابان محتوا در جهان، بهترین محتوای ممکن را تولید کنند، در صورتی که چند نکته کلیدی رعایت نشود، هیچ اتفاقی برای بهبود سئو و شناخت برند شما نخواهد افتاد.

  • اول، باید یک استراتژی محتوای جامع داشته باشید.
  • دوم، یک فعالیت بلند مدت داشته باشید.
  • و مهمتر از همه: کارشناسان متخصص باید روی تولید محتوا کنترل داشته باشند تا فقط محتوای با کیفیت که مشتریان بالقوه را درگیر و مشتریان کنونی را حفظ می کند، تولید گردد.

در مطالعات اخیر که توسط یک موسسه بازاریابی محتوا انجام شده است، بازاریابی محتوای موثر 42 درصد از شرکت‌های B2B در مقایسه با سال قبل، 36 درصد افزایش یافته است. این افزایش اثربخشی بازاریابی محتوا از کجاست؟ 73 درصد از این کسب‌وکارها پاسخ دادند که آن‌ها از تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا برای نظارت بر استراتژی بازاریابی محتوای خود را اضافه کرده‌اند. «مبفا» می‌تواند محتوای مورد نیاز شما را با توجه به استراتژی‌ها و اهدافتان تولید کند. برای این کار با ما تماس بگیرید.