جمع‌آوری اطلاعات

جمع‌آوری اطلاعات به عنوان یک زیرساخت

ما به عنوان شهروندان هزاره سوم، هر روزه، در هر کجا که هستیم، در معرض بمباران اطلاعاتی قرار گرفته‌ایم و همزمان اطلاعاتی را در فضای مجازی تولید و منتشر می‌کنیم. اطلاعاتی که بخشی از آن مفید و قابل استفاده در راستای کار مربوطه و بخش عمده‌ی دیگری برای ما به‌درد نخور و وقت‌گیر هستند…

بیشتر بخوانید

ترجمه خوب

یک ترجمه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ترجمه کاری آسان است و تنها کاری که باید انجام دهند این است که کلمات را از یک زبان به معادل آن‌ها در زبان دیگر تغییر دهند. اما این کار به مراتب سخت‌تر از این است. در این پست می‌خواهیم ویژگی‌هایی یک ترجمه‌ی خوب را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید

برون سپاری و مفاهیم آن

برون سپاری و مفاهیم آن -1

آشنایی با مفاهیم برون‌سپاری منجر به درک عمیق‌تر جایگاه استفاده از این رویکرد برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌شود. به همین منظور تصمیم گرفتیم که در چند پست این مفاهیم را بیان کنیم. در این پست به تفاوت برون‌سپاری با پیمانکاری، سطوح مختلف برون‌سپاری و …

بیشتر بخوانید

تاثیر بازاریابی محتوا بر افزایش درآمد

تاثیر بازاریابی محتوا بر افزایش درآمد

تولید محتوا یک سرمایه‌گذاری در زمان و پول است. یک کسب‌وکار ممکن است صدها ساعت و ده‌ها هزار دلار برای تولید محتوای با کیفیت خرج کند ولی باید آگاهی کافی در این زمینه را داشته باشد. قبل از صرف زمان برای طراحی یک استراتژی محتوا، اکثر شرکت‌ها می‌خواهند دو چیز را بدانند: …

بیشتر بخوانید

ایجاد احساس در مشتری از طریق تبلیغات

ایجاد احساس در مشتری از طریق تبلیغات

ما با خرید یک محصول یا خدمت، فقط یک جنس یا یک امکان را دریافت نکرده‌ایم. بلکه احساسی هم در این خرید، مبادله شده است. این حس ممکن است یک حس هیجان، امنیت و … باشد. محتوای تبلیغات تاثیر زیادی در نوع این احساس دارد. در این پست می‌خواهیم نکاتی در این باره بیان کنیم.

بیشتر بخوانید

«مدیریت ارتباط با مشتری» به زبان ساده

«مدیریت ارتباط با مشتری» به زبان ساده

استقرار «مدیریت ارتباط با مشتری» (CRM) یعنی فرآیندها و فعالیت‌های کسب‌وکار را به شکلی تغییر دهیم که منجر به افزایش رضایت مشتریان شود. بنابراین همه‌ی کارهای در حال انجام در یک سازمان (استخدام، تبلیغات، فروش، بازاریابی، خدمات پس از فروش و …) تحت تاثیر CRM قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

تولید محتوای مناسب و سازگار با سئو

تولید محتوای مناسب و سازگار با سئو

یکی از ابزارهایی که باعث جذب مخاطبان برای مشاهده سایت‌های اینترنتی می‌شود، تولید محتوای جذاب و مرتبط با کسب‌وکار است. در کنار محتوای جذاب و مرتبط، این موضوع نیز اهمیت بالایی دارد که محتوای منتشر شده در سایت ما، از نظر موتورهای جستجو هم محتوای خوبی باشند.

بیشتر بخوانید

فعالیت‌های تحقیقاتی

فرآیندِ فعالیت‌های تحقیقاتی «مبفا»

یکی از خدمات «مبفا» در بخش تولید محتوا، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی است. «مبفا» تجربه‌ی خوبی در این زمینه دارد که در نمونه‌کارها، بخش‌هایی از آن آمده است. فرآیندی که «مبفا» برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی خود طی می‌کند در این پست تشریح شده است.

بیشتر بخوانید

پیمان‌نامه عدم افشای اطلاعات

این روزها در بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فنآور با سندی مواجه هستیم به نام NDA یا همان پیمان‌نامه عدم افشای اطلاعات که کارفرما معمولاً خواهان تعهد کارمند به چنین سندی است. اما به واقع این سند از لحاظ حقوقی چگونه سندی است و اعتبار آن چگونه سنجیده می‌شود؟

بیشتر بخوانید

برون‌سپاری چه کمکی به ما می‌کند؟

برون‌سپاری چه کمکی به ما می‌کند؟

آیا شما تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌­توانید از توسعه‌ی ارتباطات و جهانی شدن اقتصاد برای کاهش هزینه‌های خود استفاده کنید و در مناسب‌ترین زمان بهترین نتیجه را گرفت؟ اگر شما به دنبال پاسخ یک کلمه‌ای هستید «برون‌­سپاری» دروازه‌ی موفقیت شما است.

بیشتر بخوانید